Κοινωνικής Εργασίας

Προσωπικό

Διευθύντρια Τμήματος

Χαραλαμπάτου Μαρκέλλα

Προϊσταμένη Τμήματος

Δρ Παχή Αικατερίνη

Αναπληρώτρια Προϊσταμένη Τμήματος

Τζανετή Παναγιώτα MSc

Θέση Τμήματος

Προσωρινή μεταφορά στα Προκάτ Αιγαίας απέναντι από την εκκλησία και δίπλα στα επείγοντα

Επικοινωνία

Προσωπικό Τμήματος

Μπορείτε να απευθύνεστε για θέματα που σας απασχολούν, στις ώρες λειτουργίας του Τμήματος τηλεφωνικά ή δια ζώσης. Το Τμήμα λειτουργεί καθημερινά εκτός Σαββάτου-Κυριακής και Αργιών από 07:00 π.μ. έως 15:00μ.μ.

Θέση

Το Τμήμα στεγάζεται προσωρινά στον οικίσκο Αιγέας που βρίσκεται στον προαύλιο χώρο απέναντι από τον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου του Nοσοκομείου.

ΙΣΤΟΡΙA-ΣΚΟΠΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Η λειτουργία του Τμήματος ξεκίνησε με την έναρξη λειτουργίας του Νοσοκομείου, το έτος 1996. Σύμφωνα με τον ισχύοντα οργανισμό του Νοσοκομείου το Τμήμα ανήκει στην Ιατρική Υπηρεσία και  οι προβλεπόμενες  οργανικές θέσεις Κοινωνικών Λειτουργών είναι έντεκα (11).

Η Κοινωνική Εργασία ως μία εφαρμοσμένη ανθρωποκεντρική κοινωνική επιστήμη  που είναι κατοχυρωμένη με το Π.Δ.50/89,  στον Τομέα Υγείας  παρέχει στους ασθενείς και το περιβάλλον τους εξειδικευμένες και εξατομικευμένες υπηρεσίες που στοχεύουν στη βελτίωση της κοινωνικής τους λειτουργικότητας και ευημερίας, της ψυχικής τους ευεξίας, της διασφάλισης των ατομικών τους δικαιωμάτων (με έμφαση στο δικαίωμα της πρόσβασης σε κατάλληλες υπηρεσίες υγείας και κοινωνικής φροντίδας), αλλά και στην πρόληψη και αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

Το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας ασχολείται με τη διερεύνηση και αντιμετώπιση κοινωνικο-οικονομικών, οικογενειακών και συναισθηματικών προβλημάτων, που επηρεάζουν ή επηρεάζονται από την πάθηση του ασθενούς, διευκολύνοντας έτσι στην αποδοχή της ασθένειας, στη θεραπεία και στη γενική αποκατάσταση και κοινωνική επανένταξή του.

Η Κοινωνική Εργασία αποβλέπει να αυξήσει τις προσαρμοστικές ικανότητες του ατόμου για την αντιμετώπιση των δυσμενών συνθηκών, να συνδέσει το άτομο με τις διαθέσιμες πηγές του περιβάλλοντός του και του συστήματος κοινωνικής προστασίας, να προάγει την αποτελεσματική και ανθρώπινη λειτουργία των υπηρεσιών, να συμβάλλει στην ανάπτυξη και βελτίωση της κοινωνικής πολιτικής.

Η παραπομπή των εξυπηρετούμενων γίνεται είτε από τους ίδιους τους ασθενείς και το περιβάλλον τους, είτε από το λοιπό επιστημονικό προσωπικό του Νοσοκομείου και υπηρεσίες της κοινότητας.

Συνήθεις λόγοι παραπομπής στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας:

  • Οξύ ή χρόνιο πρόβλημα υγείας με κοινωνικές συνέπειες για τον ασθενή (π.χ. ca, αυτοάνοσα κ.α.)
  • Δυσκολίες προσαρμογής στην ασθένεια-αναπηρία
  • Διαχείριση απώλειας και πένθους
  • Ενδοοικογενειακή βία
  • Υποψία παραμέλησης/κακοποίησης
  • Απόπειρα αυτοκτονίας
  • Θέματα ψυχικής υγείας-νοητικής υστέρησης
  • Ενδείξεις συναισθηματικής φόρτισης φροντιστών
  • Μετανοσοκομειακή φροντίδα και αποκατάσταση ασθενών
  • Απουσία ή δυσλειτουργία περιβάλλοντος
  • Ασθενείς σε συνθήκες κοινωνικής αποστέρησης και ακραίας φτώχειας με αδυναμία κάλυψης βασικών βιοτικών αναγκών
  • Έλλειψη ασφαλιστικής κάλυψης και αποκλεισμός από την πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας και φάρμακα
  • Εθισμός και χρήση ουσιών
  • Πρόσφυγες, μετανάστες, μειονότητες με δυσκολίες επικοινωνίας
  • Τουρίστες χωρίς περιβάλλον ή με άλλες δυσκολίες
  • Πληγέντες από φυσικές καταστροφές

Παρεχόμενες Υπηρεσίες

ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ:

  • Εκτίμηση των κοινωνικοοικονομικών, περιβαλλοντικών και συναισθηματικών συνθηκών με στόχο την ενίσχυση της κοινωνικής και συναισθηματικής ευημερίας των ασθενών
  • Δημιουργία εξατομικευμένου πλάνου παρέμβασης για την υποστήριξη του ασθενούς και της οικογένειάς του

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ:

  • Προσαρμογής στην ασθένεια / αναπηρία
  • Διαχείρισης πένθους και απώλειας
  • Παρέμβασης σε κρίση λόγω ασθένειας

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ:

  • Παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης για την αντιμετώπιση της ασθένειας και των επιπτώσεών της
  • Υποστήριξη προς τους φροντιστές των ασθενών

ΠΑΡΟΧΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ- ΣΥΝΗΓΟΡΙΑ

  • Ενημέρωση για παροχές υγείας και κοινωνικής φροντίδας καθώς και άλλες πηγές βοήθειας της κοινότητας,  με σκοπό την αποτελεσματική πλαισίωση του ασθενή μετά τη νοσηλεία, ανάλογα με τη νόσο
  • Ενημέρωση για θεσμούς προστασίας (π.χ. Συνήγορος του Πολίτη),  που μπορεί να απευθυνθούν για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους ως ασθενείς,  και υποστήριξη τους στη χρήση των θεσμών προστασίας και τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΞΙΤΗΡΙΟ

  • Συνεργασία με την ομάδα υγείας για τον προσδιορισμό των αναγκών φροντίδας μετά τη νοσηλεία και ενέργειες για την κάλυψη αυτών
  • Σύνδεση με κατάλληλες υπηρεσίες στήριξης και παροχής κοινωνικής φροντίδας μετά το εξιτήριο

ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ

  • Οι ασθενείς που χρήζουν μακροχρόνιας φροντίδας, διευκολύνονται στην εξεύρεση κατάλληλης δομής και υποστηρίζονται τόσο οι ίδιοι όσο και το περιβάλλον τους στη διαχείριση των συνεπειών αυτής της σημαντικής αλλαγής της ζωής τους

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

  • Συνεργασία με την Εθελοντική Διακονία Ασθενών Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων για την παροχή συντροφιάς και στήριξης μοναχικών ασθενών
  • Δράσεις ευαισθητοποίησης της κοινότητας σε θέματα  πρόληψης και αντιμετώπισης κοινωνικών προβλημάτων

ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ ΠΛΗΓΕΝΤΩΝ ΑΠΟ ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ

  • Καταγραφή και αξιολόγηση πρωταρχικών αναγκών
  • Εκτίμηση ψυχοκοινωνικών αναγκών
  • Συμβουλευτική υποστήριξη με έμφαση στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • Διοργάνωση επιστημονικών ημερίδων και συνεδρίων
  • Διοργάνωση επιμορφωτικών προγραμμάτων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης
  • Εκπαίδευση φοιτητών/τριών των Τμημάτων  Κοινωνικής Εργασίας  της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Έρευνα- Αρθρογραφία

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΤΟ ΚΟΙΝΟ

Απώλεια Πένθος

Οδηγός διαχείρισης της απώλειας και του πένθους εν καιρώ πανδημίας (COVID-19)
Οδηγός διαχείρισης της απώλειας και του πένθους εν καιρώ πανδημίας (COVID-19)
Περισσότερα

Ενημερωτικό φυλλάδιο του τμήματος

Ενημέρωση πολιτών
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΤΟ ΚΟΙΝΟ
Περισσότερα

ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΒΑΡΙΑΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ

ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΒΑΡΙΑΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ (ΟΠΕΚΑ)
ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΒΑΡΙΑΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΠΡΟΝΟΙΑΚΩΝ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ &ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ (ΟΠΕΚΑ)
Περισσότερα
Κύλιση στην κορυφή
Μετάβαση στο περιεχόμενο